P+R, Ledeberg
Hoe in deze tijd een parkeergebouw ontwerpen die èn een antwoord is op de huidige parkeerproblematiek maar ook reeds antwoorden insluit hoe we in de nabije toekomst met onze mobiliteit om zullen springen. In eerste instantie is een zo compact en zo efficient mogelijk parkeergebouw ontworpen met een zo klein mogelijk footprint. De vrijgekomen plek wordt een kwaliteitsvolle publieke ruimte met een bushalte, enkele bomen en zitbanken. De plint van het parkeergebouw huisvest een ruime fietsenstalling en fietsherstelplaats.
De parkeermachine zelf bestaat uit een kolommengrid met vloerplaten. De knopen zijn zo bedacht dat vloerplaten kunnen worden weggenomen of opgevijzeld naar een ander niveau, eventueel ifv een latere andere programma-invulling. De parking is van het split-level principe om lange hellingen en ruimteverspilling te vermijden. Aan de uiteinden van het volume bevinden zich twee “torentjes”, met trappen en liften. Gevels zijn ontworpen in een gaas uit roestvrijstaal, geschikt voor klimplantengroei.